Συνέντευξη με τον Αρχικελευστή ΛΣ Σαράντο Καμβύση, πρόεδρο της ΕΠΛΣ Νοτίου Πελοποννήσου - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

26.11.20

Συνέντευξη με τον Αρχικελευστή ΛΣ Σαράντο Καμβύση, πρόεδρο της ΕΠΛΣ Νοτίου Πελοποννήσου


 Σήμερα το ALT.GR φιλοξενεί τη συνέντευξη που παραχώρησε ο Σαράντος Καμβύσης, Αρχικελευστής του Λιμενικού Σώματος στο συντάκτη Γαρδίκη Νίκο. Ο Σαράντος Καμβύσης είναι Πρόεδρος της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (ΕΠΛΣ) Νοτίου Πελοποννήσου.

Ακολουθεί η συνέντευξη:

– Θα θέλαμε να μας αναφέρετε επιγραμματικά τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο λιμενικός, κύρια στην περιοχή σας στη Νότια Πελοπόννησο.

 Οι λιμενικοί στην Πελοπόννησο όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα βρίσκονται μπροστά στις ίδιες σοβαρές δυσκολίες που αντιμετωπίζει όλος ο ελληνικός λαός. Σ αυτές προστίθενται και τα δικά τους ιδιαίτερα ζητήματα. Αναλυτικότερα:

  • Η οικονομική κρίση όπως όλους τους Έλληνες, έχει επηρεάσει κάθε Λιμενικό που προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με μειωμένες κατά 40% τις ετήσιες αποδοχές του.
  • Το Μεταναστευτικό θέμα που έχει επηρεάσει την υπηρεσιακή καθημερινότητά μας.
  • Η λογοδοσία στη στρατιωτική δικαιοσύνη καθώς είμαστε το μοναδικό Σώμα Ασφαλείας με συναλλαγή με πολίτες που υπάγεται στο Στρατιωτικό Ποινικό Κώδικα. Στον Λιμενικό κάθε καταγγελία εναντίον του εξετάζεται από την Στρατιωτική Δικαιοσύνη. Δηλαδή είσαι στη Νεάπολη και για μια πταισματική καταγγελία θα πρέπει να πας στο Ναυτοδικείο Πειραιά.
Πλωτό σκάφος του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής
Φώτο Αρχείου / Πλωτό σκάφος του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής / Πηγή: Eurokinissi

– Με τις μεταθέσεις το ζήτημα «ξέφυγε» φέτος. Καθυστερήσεις, το ΠΔ αναμένεται ακόμη και τώρα προέκυψε κι ο «αντικαταστάτης».

 Οι μεταθέσεις είναι το σοβαρότερο πρόβλημα κάθε Λιμενικού ανεξάρτητα άμα είναι υπό μετάθεση ή όχι καθώς έχει έμμεσες και άμεσες συνέπειες στην οικογένεια του και στον προσωπικό προγραμματισμό κάθε στελέχους. Φέτος η καθυστέρηση είναι άνευ προηγουμένου, είμαστε εντός του Νοεμβρίου με lock down και υπάρχουν υπό μετάθεση συνάδελφοι. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις εκκρεμεί η εξέταση της προσφυγή τους.

– Με το ωράριο των συναδέλφων σας τι γίνεται; Για παράδειγμα πως είναι η καθημερινότητα του πληρώματος ενός πλωτού;

– Τα πληρώματα των πλωτών δεν διαθέτουν ωράριο είναι έτοιμα να εργασθούν ανά πάσα ώρα και στιγμή εάν απαιτηθεί. Ειδικά οι κυβερνήτες και οι μηχανικοί δεν έχουν την δυνατότητα ούτε μια ημέρας ανάπαυσης με κλειστό το κινητό τους, καθιστώντας τους εργασιακούς όμηρους με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικογένεια τους.

Η επάνδρωση με διπλά πληρώματα θα έλυνε το θέμα, όμως στην περιοχή μας αυτό θεωρείται πολυτέλεια από τους ιθύνοντες.

Πηγή: elefteriaonline.gr

 Οι κτιριακές ελλείψεις ήταν πάντα σοβαρές στο Λιμενικό Σώμα. Υπήρχαν περιοχές στη Πελοπόννησο, θυμάμαι, που κτίρια Λιμεναρχείων δεν έβλεπαν καν στη θάλασσα, ή δεν επέτρεπαν την πρόσβαση στα ΑΜΕΑ. Τι συμβαίνει σήμερα;

Αν εξαιρέσεις το κτήριο του κεντρικού Λιμεναρχείου Καλαμάτας που πρόσφατα έγιναν εργασίες συντήρησης, σε όλες τις άλλες υπηρεσίες της νοτίου Πελοποννήσου δυστυχώς δεν είναι ικανοποιητικές οι κτηριακές συνθήκες. Ενδεικτικά αναφέρω το Λιμεναρχείο της Νεάπολης στεγάζεται σε ένα πολύ μικρό χώρο και στερείται κάθε πρόσβασης για ΑΜΕΑ όπως και άλλες Λιμενικές Αρχές.

– Με τον ρουχισμό τι γίνεται; Βελτιώθηκαν καθόλου τα πράγματα;

 Δυστυχώς η προμήθεια ρουχισμού είναι ανέκδοτο. Τα είδη ρουχισμού και υπόδησης για τα στελέχη είναι παντελώς ανύπαρκτα. Οι συνάδελφοι όλα αυτά τα καλύπτουν από το μισθό τους.

Πλωτό Λιμενικού
Φώτο αρχείου / Πηγή: Eurokinissi

– Πριν κλείσουμε θα θέλατε να προσθέσετε κάτι σε ότι συζητήσαμε;

– Τώρα όσο για το κλάδο μας το Λιμενικό Σώμα- Ελληνική Ακτοφυλακή είναι ένα οργανισμός που ο μέσος όρος ηλικίας των στελεχών του ξεπερνά τα 40 έτη.

Αυτό οφείλεται στην μη προγραμματισμένη εισροή στελεχών με την διαδικασία που ακολουθείτο στα παρελθόντα έτη. Σήμερα έχουμε μια σειρά προμηθειών σκαφών που θα κληθούν να τα επανδρώσουν πενηντάρηδες.

Λύση αποτέλεσε η ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος μας για την ένταξη στο Λιμενικό Σώμα- Ελληνική Ακτοφυλακή μέσο των πανελληνίων εξετάσεων. Ακόμη κι αυτό όμως θα είχε ορατά αποτελέσματα αν αυξάνονταν και θέσεις εισαγωγής από αυτές που είχαμε το 2019-20.